Sunday, September 2, 2007

Balik Kampung

Malam menjelang Merdeka tu aku lepak dgn Eddie, Tang n Gang kat The Pines, Brickfields. Dari situ tak nampak bunga api pun sebab tahun ni semua bunga api meletup kat Putrajaya. So kitaorg duduk la kat The Pines... nganga je la sambil makan2 ketam. Lagipun Tang bukan jenis horey2, dia lebih suka 'chill' sambil makan kepak ayam.


Aku pun setuju nak chill sebab sebenarnya dah jemu nak pegi tengok konsert malam Merdeka ni. Dah bertahun tengok benda yg sama. Balik2 artis yg sama nyanyi pastu menjelang midnite mesti countdown - 10, 9, 8... 3, 2, 1 pastu letup bunga api. Bedebom bang piuuuu gedeboom! Pastu semua artis naik stage ramai2 nyanyi Negaraku, lagu 'Setia' dan lagu 'Petani & Peladang' tu sambil kibar bendera. It's about time these people come up with new ideas how to make Merdeka more fun.


Lebih kurang pukul 3 pagi aku balik n pack barang. Tunggu Fadhil Kopi datang ambik. Dia kata pukul 3.30 pagi dia akan sampai rumah utk pick-up aku. Tapi haramm. Aku call dia tgh tidor. Kena la tunggu dia siap mandi. Bertolak pukul 4 lebih. Pastu berenti Sg Buloh sebab Fadhil nak berak.

Sambung balik journey sampai le Tapah. berenti minum jap n semayang subuh. Yarabbi punya la ramai manusia. Rasa macam tak pecaya pukul 5 pagi.


Gambar : R&R Tapah pukul 5 pagi. Ramai kan?




Gambar : Fadhil Kopi selepas berak. He he.


Selepas makan pau n minum teh kitaorg sambung perjalanan ke Kuala. Dalam pukul 6 lebih sampai la kampung tercinta. Terus ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ. (Mimpi) Speech reunion tak buat lagi......